Coronavirus - COVID-19.  Vi sender pakker som normalt

Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger

Adresse

  • FineNordic A/S
  • Elholm 25
  • DK-6400 Sønderborg
  • Danmark
  • CVR nr. 36 94 13 75

Kontakt

Betaling

Der kan betales med betalingskort, Mobilepay, eller bankoverførsel.

Levering

Ordrer afsendes normalt som postpakke. Meget små ordrer sendes i nogle tilfælde som brev. Store ordrer (møbler mm) sendes med fragtmand. Forventet tid til afsendelse fremgår ved den enkelte vare. Lagervarer afsendes normalt* senest 1 hverdag efter bestillingen (*med en sikkerhed på over 95%). Der kan forekomme 1-2 dages længere leveringstid i forbindelse med weekender, helligdage og kampagner. Hvis ordren indeholder 1 eller flere varer, som er i restordre, sender vi hele ordren samlet, når alle varerne er på lager. Der tages forbehold for fejl i lagerstatus og pris.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  • har modtaget din vare;
  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis;
  • får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til support@finenordic.com. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette til support@finenordic.com.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for eksempel møbler.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  • Levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af abonnementsaftaler for levering af sådanne publikationer.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder hele dit køb, får du det beløb tilbage, du har indbetalt til os. Hvis du fortryder dele af dit køb, får du det beløb tilbage, du har betalt for den vare. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger i tilfælde af returnering af alle varer (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet kan aftales.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

  • FineNordic
  • Elholm 25
  • DK-6400 Sønderborg
  • Danmark

Du skal vedlægge følgeseddel, ordrebekræftelse eller faktura. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Alle reklamationer bedes meddelt til support@finenordic.com. Venligst ikke send varer retur uden aftale.

Købelovens mangels-regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos FineNordic har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Indberetning af en reklamation

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

  • FineNordic
  • Elholm 25
  • DK-6400 Sønderborg
  • Danmark

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger (ved gyldig reklamationsgrund).

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice (support@finenordic.com). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Persondatapolitik

For at du kan afgive en ordre på FineNordic.dk, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, samt IP-adresse.

Personoplysningerne benytter vi til at kunne levere din ordre til dig og for at kunne opfylde vores bogføringsmæssige forpligtelser.

Personoplysningerne bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører jf. bogføringslovens §10. Herefter slettes oplysningerne.

FineNordic A/S er dataansvarlig for de persondata, som indsamles via hjemmesiden.

Dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse bliver videregivet til vores logistikpartnere med henblik på levering af din ordre.

Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål behandlingen tjener samt hvilke databehandlere, vi i forbindelse med behandlingen benytter. Du har ret til at gøre indsigelse mod registreringen.

Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til FineNordic A/S via e-mail til kundeservice@finenordic.dk.

Behandling af personoplysninger - samtykke

Hvis du har indtastet din email eller sat kryds i boksen, hvor du accepterer nyhedsbrev e-mails fra os, behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores nyhedsbrev e-mails eller ved at kontakte os på kundeservice@finenordic.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.

Datasikkerhed

Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.

Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, lige som du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet).

Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at kontakte os på ovennævnte e-mailadresse.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Cookies

FineNordic A/S benytter sig af første- og tredjepartscookies til at forbedre brugeroplevelsen samt personalisering af indhold og annoncer. Denne information deles med tredjepart, eksempelvis Google, og cookies anvendes til anonym sporing på tværs af hjemmesider. Ved at bruge vores site godkender du brugen af cookies.

"Cookies" er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil eller tilsvarende enhed med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Der lagres ikke nogen personlige informationer i vores cookies, og de kan ikke sprede virus eller andre skadelige programmer.

Såfremt du ikke ønsker at tillade cookies, findes på Erhvervsstyrelsens hjemmeside en guide til, hvordan dette kan gøres. Fremgangsmåden er forskellig, alt efter hvilken browser man benytter.

Dine sidst sete produkter

Til toppen